Sofia Luqman

Friday, May 15, 2009

Itu Janji Ku

Petang ini hujan, aku tersangkut lagi dalam kesesakan jalan raya, bosannya bisik hati ku, Radio Muzik.FM temanku dalam kesesakan sebegini. Beralun lagu Rawan nyanyian Azharina…

Fikiran ku melayang. fikirkan diri ku.. Aku kah yang meminta jalan perpisahan? Aku kah yang bersalah dalam perhubungan ini? Persoalan tiap persoalan di benak fikiranku..
Kenapa aku dipersalahkan? Aku mengejar kerjaya ku? Aku cuba berlaku adil antara perhubungan dan kerjaya tapi kenapa tiada diberi peluang kedua untuk aku menebus kembali kesalahan ku? Aku terlalu merindui dirinya saat ini.

Tika ucapan perpisahan kau lafazkan pada ku aku redha, “ Sofia aku ceraikan kau dengan talak satu” …. kata-kata itu masih segar diingatanku.Aku kini keseorangan. Hanya teman-teman mengisi kekosongan diriku. Aku sekarang menjadi lebih pendiam dan suka menyimpan segala kedukaan. Keceriaan diri ku hanya palsu tapi hati ku menderita. Apakah makna itu semua. Kepalsuan yang aku cipta dari kehancuran hidupku bersama mu.

Lupakan itu semua. jerit hati ku. Aku kena maafkan diriku, perbaiki diriku bukan menghancurkan diri ku dengan kenangan silam. Aku kena kuatkan semangat dan diriku. Bangun semula untuk kebaikan hidupku. Mungkin bukan jodoh ku. Aku takan kembali merayu dan menagih kasihmu.

ITU JANJI KU.
posted by Sofia Luqman at 8:12 AM

1 Comments:

no worries la kak..kalu akak mencari kesempurnaan bermakna akak da jmp..yang sudah tu sudah..learn the lesson..nasib saya pun xtau cmne lagi..even akak xknl sy tp sy harap akak jgn berhenti mencintai..sbb cinta itu dtg dr allah taala..b gud.

mhmdnazri@gmail.com

May 19, 2009 at 10:48 PM  

Post a Comment

<< Home